Účelem kódového značení je zavést jednoduchou metodu pro vzájemné vztahy velkého množství ustanovení týkajících se vlastností a vybavení letišť, aby vyhovovala letounům, pro jejichž provoz jsou určena. Kódové značení není určeno pro stanovení délky RWY nebo požadavků na únosnost vozovek. Kódové značení je složeno ze dvou prvků, jež se vztahují k výkonovým charakteristikám a rozměrům letounu. Prvek 1 je číslo založené na jmenovité délce dráhy vzletu letounu a prvek 2 je písmeno odvozené z rozpětí křídla letounu a vnějšího rozchodu kol hlavního podvozku. Konkrétní ustanovení se vztahuje ke vhodnějšímu ze dvou prvků kódového značení, nebo k jejich příslušné kombinaci. Kódové písmeno nebo číslo v prvku zvoleném pro účely projektování se vztahuje k vlastnostem kritického letounu, pro který je vybavení zajišťováno. Při postupu dle Předpisu L – 14 Letiště jsou nejprve určeny letouny, pro které je letiště určeno a potom oba prvky kódového značení.
Kódové značení letiště – kódové číslo a písmeno – musí být pro účely projektování letiště určeno v souladu s vlastnostmi letounu, pro který je vybavení určeno.
Čísla a písmena kódového značení letišť musí mít význam, který jim byl přiřazen v níže uvedené tabulce.
Kódové číslo pro prvek 1 musí být určeno z níže uvedené tabulky, sloupec [1], zvolením kódového čísla odpovídajícího největší hodnotě jmenovité délky dráhy vzletu letounu těch letounů, pro které je RWY určena.
Poznámka: Určení jmenovité délky dráhy vzletu letounu je rozhodující pro výběr kódového čísla a nemá mít vliv na skutečnou délku RWY.
Kódové písmeno pro prvek 2 musí být určeno z tabulky, sloupec [3], zvolením kódového písmena odpovídajícího největšímu rozpětí křídla nebo největšímu vnějšímu rozchodu kol hlavního podvozku, podle většího požadavku na kódové písmeno těch letounů, pro které je vybavení určeno.
Poznámka: Návod, dle kterého ÚCL může stanovit kódové značení letišť, je uveden v dokumentu ICAO Aerodrome Design Manual, Part 1 a Part 2.
S výjimkou nouzových situací, kdy se letadla odklánějí na náhradní letiště, nebo za jiných podmínek, jež jsou v každém jednotlivém případě specifikovány, nesmějí letiště ani žádné jeho součásti využívat letadla, pro něž infrastruktura letiště ani provozní postupy nejsou běžně určeny.